Devlet Hastanesinde görevlendirme krizi: Sendika basın açıklaması yaptı

Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası, Bartın Devlet Hastanesi'nde temizlik personeli görevlendirmesinin eşitlik ilkesine aykırı yapıldığını belirterek yetkililere çağrıda bulundu.

Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası Zonguldak Şube Müdürü Hakan Uzun ve Başkan Yardımcısı Ömer Akar, Bartın Sağlık Müdürlüğü önünde basın açıklamasında bulundu. Açıklamada, Bartın Devlet Hastanesi’nde geçici görevlendirme ile çalışan temizlik personeline ilişkin yapılan uygulamanın adaletsiz ve ayrımcı olduğu ifade edildi. 

Sendika yetkilileri, yapılan görevlendirmelerin alfabetik sıraya göre adil şekilde yapılacağı bilgisi verilmesine rağmen, sadece Sağlık-İş üyesi bir çalışanın görevlendirildiğini ve diğer çalışanların somut bir gerekçe olmaksızın dışarıda bırakıldığını belirtti. Açıklamada, kamu kurumlarında işçilerin sendikal tercihleri üzerinden ayrıştırılmasının kabul edilemez olduğu vurgulandı ve yetkililere, görev dağılımlarında adalet ve liyakat esaslarına uyulması çağrısı yapıldı. Basın açıklamasına Türkiye Maden İşçileri Sendikası Amasra Şube Başkanı Emrah Açıkgöz de katıldı.

Sendika tarafından yapılan açıklama ise şöyle:

“Bartın Devlet Hastanesi'ne bağlı Sağlık İl Müdürlüğü bünyesinde geçici görevlendirme ile görev yapan 6 temizlik personeli arkadaşımız, uzun süredir görevlerini büyük bir özveri, disiplin ve fedakârlık içerisinde yerine getirmektedir. Kamu hizmetinin aksamaması adına gece gündüz demeden çalışan emekçi arkadaşlarımız, bugüne kadar verilen her görevi layıkıyla yerine getirmiştir. Ancak yeni açılacak olan Bartın Devlet Hastanesi'nin temizlik hizmetlerinde görevlendirme yapılacağı ve bu görevlendirmenin personeller arasında alfabetik sıraya göre adil bir şekilde gerçekleştirileceği tarafımıza bildirilmiştir. Buna rağmen, alfabetik sırada ilk bulunan Sağlık-İş Sendikası üyemiz görevlendirilmiş; diğer çalışanlar ise hiçbir somut gerekçe gösterilmeksizin görevlendirme dışında bırakılmıştır. Ortaya çıkan bu tablo; açık bir şekilde eşitlik ilkesine aykırı, çalışma barışını zedeleyen ve çalışanlar arasında ayrımcılığa neden olan bir uygulamadır. Konu tarafımızca başta Bartın İl Sağlık Müdürü olmak üzere ilgili tüm idari amirlerle detaylı şekilde görüşülmüş, çözüm odaklı istişareler yapılmış; ancak ne yazık ki bugüne kadar herhangi bir sonuç alınamamıştır.”

“Kamu kurumları hiç kimsenin arka bahçesi değildir”

“Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası olarak çalışanlar arasında yapılan hiçbir ayrımcılığı kabul etmiyoruz. Kamu kurumlarında görev yapan idarecilerin; sendikal baskılarla, belirli yapıların talimatları doğrultusunda hareket etmesi ve buna sessiz kalınması kabul edilemez bir durumdur. Hele ki yetki sürecinin yaklaştığı bir dönemde çalışanlar üzerinde baskı oluşturulması, işçilerin sendikal tercihleri üzerinden ayrıştırılması ve emekçilerin huzurunun bozulması çalışma hayatına zarar vermektedir. Kamu kurumları hiç kimsenin arka bahçesi değildir. Devletin kurumlarında kişilere, sendikalara ya da yakınlıklara göre değil; hukuk, liyakat ve adalet esaslarına göre işlem yapılmalıdır. Bugün bir çalışana yapılan haksızlık, yarın tüm çalışanların karşısına çıkacaktır. Çünkü adalet; belli kişilere tanınan bir ayrıcalık değil, bu ülkede yaşayan her vatandaşın en doğal ve anayasal hakkıdır.

Buradan yetkililere açık çağrımızdır: Başlangıçta ifade edildiği gibi görevlendirmeler personeller arasında adil ve sıralı şekilde yapılmalı, çalışanlar arasında oluşturulan ayrımcı uygulamalara derhal son verilmelidir. Emekçinin alın teri üzerinden sendikal hesap yapılmasına da artık son verilmelidir. Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası olarak üyelerimizin ve tüm emekçilerin hakkını savunmaya, adaletsizliğin karşısında durmaya ve sürecin takipçisi olmaya kararlılıkla devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla duyururuz."

HABER: Erkan Hızoğlu