Bartın Devlet Hastanesi'nde Hipertansiyon bilgilendirmesi

Bartın Devlet Hastanesi, Dünya Hipertansiyon Günü kapsamında ana yerleşkesinde farkındalık standı açtı. Ziyaretçilere tansiyon ölçümü yapılırken, hipertansiyon ve sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirme yapıldı.

Bartın Devlet Hastanesi, Dünya Hipertansiyon Günü nedeniyle ana yerleşkesinde farkındalık standı açtı. Etkinlik kapsamında hastaneye gelen hasta ve hasta yakınlarına broşür dağıtılırken tansiyon ölçümleri de gerçekleştirildi. Ziyaretçilere hipertansiyon hastalığı hakkında bilgi verildi ve hangi polikliniklere başvurmaları gerektiği anlatıldı.

Hastane yetkilileri, hipertansiyon şikâyeti bulunan bireylerin öncelikle İç Hastalıkları (Dâhiliye) ve Kardiyoloji polikliniklerine başvurmaları gerektiğini ifade etti. Düzenli doktor kontrolü ve gerekli tetkiklerin yapılmasının hastalığın takibi açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı.

Etkinlik sırasında sağlıklı yaşam alışkanlıklarının hipertansiyon üzerindeki olumlu etkilerine de dikkat çekildi. Tuz tüketiminin azaltılması, hazır ve işlenmiş gıdalardan uzak durulması, sebze ve meyve ağırlıklı beslenilmesi, yeterli su tüketimi ve ideal kilonun korunmasının önemi anlatıldı. Ayrıca düzenli yürüyüş ve hafif tempolu egzersizlerin tansiyon kontrolüne katkı sağladığı hatırlatıldı.

HABER: Nevin Özbakan