Bartın'da 'Orman Benim' etkinliği
Bartın'da gerçekleştirilen 'Orman Benim' etkinliğinde yeşil vatanın önemine dikkat çekildi. Bartın dahil 81 ilde eş zamanlı yapılan bu anlamlı etkinlikte Akçalı köyü Menci Ormanı'nda çöp toplanarak, yeni nesillere temiz çevre bırakmanın önemi anlatıldı.
Yağmurlu havaya rağmen çöp toplamaya devam ettiler
Bartın’ın Merkez ilçesine bağlı Akçalı köyü Menci Ormanı’nda gerçekleştirilen “Orman Benim” etkinliğine Bartın Vali Yardımcısı Muhittin Gürel, Zonguldak Orman Bölge Müdür Yardımcısı Osman Araz, Bartın Orman İşletme Müdürü Temel Nadir, İl Müdürleri, polis müdürleri, öğrenciler ve vatandaşlar katılım sağladı.
Etkinlikte yağışlı havaya rağmen 1 saat içerisinde cam şişe, plastik ve kağıt gibi çöpler toplanmaya devam etti. 25 poşet, çöp toplandı. Etkinlik sonrası ikramlarda bulunuldu.
Etkinliğin konuşmasını gerçekleştiren Zoldak Orman Bölge Müdür Yardımcısı Osman Araz, OGM tarafından Türkiye genelinde belirlenen ortak metni okudu.
Açıklamada ise şu ifadeler yer verildi:
“Orman sadece devletin değil; milletin ortak namusudur”
“Bugün burada sadece bir çevre etkinliği için toplanmadık. Bugün burada, Yeşil Vatan’a sahip çıkma iradesini göstermek için bir aradayız. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz “Orman Benim” etkinliğiyle; orman yangınlarına karşı farkındalık oluşturmak, ormanlarımızı atıklardan arındırmak ve toplumun her kesimine şu hakikati bir kez daha güçlü şekilde hatırlatmak istiyoruz: Orman sadece devletin değil; milletin ortak namusudur. Ormanlarımız; nefesimizdir, suyumuzdur, toprağımızdır, geleceğimizdir. Bizlere geçmişten kalan bir miras değil, çocuklarımızdan ödünç aldığımız mukaddes bir emanettir. Bugün 81 ilimizde, aynı anda başlatılan bu kampanya; Tarım ve Orman Bakanlığımız ile Gençlik ve Spor Bakanlığımız himayelerinde, Valiliğimiz koordinasyonunda yürütülen büyük bir seferberliktir. Çünkü biliyoruz ki orman yangını, sadece ağaçları yakmaz. Bir yangın; toprağı yakar, suyu kurutur, canlı hayatını yok eder, geleceği karartır. Yangın sonrası geriye sadece kül kalmaz. Geriye sessizleşmiş kuşlar, yok olmuş yuvalar, çıplak kalmış toprak ve yüreği yanan insanlar kalır. Orman Genel Müdürlüğümüz; yangınları önlemek için orman yolları, yangın emniyet şeritleri, bakım çalışmaları, enerji nakil hatları çevresindeki temizlikler ve teknik tedbirlerle sahada büyük bir mücadele yürütmektedir. Ancak şunu açıkça ifade etmek gerekir: Ormanı korumak yalnızca orman teşkilatının görevi değildir. Bu, milletçe omuz verilmesi gereken büyük bir vatan görevidir. Çünkü son 10 yıllık verilere baktığımızda, ülkemizde çıkan orman yangınlarının çok büyük bir kısmının (%91) insan kaynaklı olduğunu görüyoruz. İhmal, dikkatsizlik, sorumsuzluk ve bilinçsizlik; Yeşil Vatan’ın en büyük düşmanıdır. Bir cam şişe, bir izmarit, bir plastik atık, piknik sonrası bırakılan sönmemiş köz; bazen binlerce hektarlık ormanın felaketine dönüşebilmektedir. Bu yüzden bugün attığımız her adım kıymetlidir. Topladığımız her atık, önlediğimiz muhtemel bir yangındır. Temizlediğimiz her alan, geleceğe bırakılmış sessiz ama güçlü bir imzadır. ‘Orman Benim’ demek; bu vatanın ağacına, toprağına, suyuna sahip çıkıyorum demektir. ‘Orman Benim’ demek; geleceğim kül olmasın diye bugün sorumluluk alıyorum demektir. ‘Orman Benim’ demek; bu ülkenin yeşiline gözüm gibi bakarım demektir. Sayın Valim Değerli Katılımcılar, Orman yangını görüldüğünde vatandaşlarımızın vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunması hayati öneme sahiptir. Unutmayalım; yangında ilk dakikalar kader anıdır. Erken ihbar, güçlü müdahale demektir. Güçlü müdahale, kurtarılan orman demektir. Bu mücadelede en büyük gücümüz; milletimizin duyarlılığı, kurumlarımızın iş birliği ve sahadaki fedakâr personelimizin cesaretidir. Türk ormancısı; gece gündüz, yaz kış demeden, dumanın ve alevin içine yürüyen büyük bir fedakârlığın adıdır. Alın terini fidanlara can suyu yapan, gerektiğinde canını Yeşil Vatan’a siper eden bu teşkilatın her bir mensubu, vatan toprağını koruma iradesinin canlı timsalidir. Bu vesileyle; orman yangınlarıyla mücadelede görev yapan tüm ekiplerimize, itfaiye teşkilatımıza, kamu kurum ve kuruluşlarımıza, özel sektör temsilcilerimize, traktörüyle, kepçesiyle, duasıyla ve emeğiyle yangın alanına koşan vatandaşlarımıza, köylülerimize ve gönüllülerimize gönülden teşekkür ediyorum. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, aziz vatanımız uğruna can veren tüm şehitlerimizi ve Yeşil Vatan uğruna hayatını feda eden 165 orman şehidimizi rahmetle, minnetle ve saygıyla anıyorum. Bugün buradan güçlü bir mesaj vermek istiyoruz: Ormanlarımız kül olmasın. Geleceğimiz yok olmasın. Yeşil Vatan sahipsiz kalmasın. Biz inanıyoruz ki devlet ve millet el ele verdiğinde aşılamayacak hiçbir engel yoktur. Bugün burada toplanan bu güçlü irade, yarının daha yeşil Türkiye’sinin teminatıdır. Ormancılık çalışmalarımızda desteklerini bizlerden esirgemeyen başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a, Tarım ve Orman Bakanımız Sayın İbrahim Yumaklı’ya, Orman Genel Müdürlüğümüze, Bartın Valiliğimize, tüm kurumlarımıza, mesai arkadaşlarıma ve kampanyamıza destek veren bütün orman dostlarına şükranlarımı sunuyorum. Sözlerimi şu ifadeyle tamamlamak istiyorum: Orman vatandır. Vatan korunur. Yeşil Vatan hepimizin geleceğidir.”
HABER: Erkan Hızoğlu